Vyhľadať
Close this search box.

22.5.1903 – začiatok výstavby trate Smolenice – Horné Orešany

Začala sa výstavba úzkorozchodnej železničnej trate, ktorá mala spojiť prekládkovú stanicu v Smoleniciach (normálnorozchodná železnica) s chemickou továrňou v Horných Orešanoch v dĺžke cca 8,2 km a odbočkou v dĺžke cca 0,6 km k parnej píle pri potoku Parná. Práce realizovali na základe zmluvy stavitelia Jozef Fischer a Johan Dukovac z Dechtíc. Investorom bola Centrálna správa Jozefa Pálffyho. Súčasťou výstavby bola úzkorozchodná železnica s príslušnými objektami, ako aj označenie hektometrovníkov a predĺženie telefónneho vedenia až do továrne. Stavať sa začalo s lokality Igramský háj, pričom sa pokračovalo súbežne oboma smermi. Trať o dokončení viedla z prekládkovej stanice v Smoleniciach cez polia, kde sa na križovatke s Bolerázskou cestou nachádzala výhybňa Durchsplatz, pokračovala po poliach až po obec Lošonec, kde po prechode dvoch mostov vošla do Igramského hája. V Igramskom háji pokračovala po násypoch a zárezoch, krížila cestu Horné Orešany Lošonec, následne sa cesta rozdeľovala, a to na krátky 600 metrový úsek k parnému mlynu a na hlavnú vetvu, ktorá pokračovala v smere k chemickej továrni.

SK